in

טכנולוגיה חדשה תאפשר לכלבים לדבר עם בני אדם

האם בקרוב נוכל לדבר עם החברים הכי טובים שלנו כבני אדם? אנו מדברים על כלבים כמובן.

כלבים בקרוב יוכלו לדבר איתנו בשפתנו בזכות טכנולוגיות חדשות, כך מספרים לנו ערוץ הטלוויזיה CNN. ד”ר מלודי ג’קסון, מאלפת כלבים המשמשת כמנהלת “מעבדת ממשק חיה-מחשב” באוניברסיטת ג’ורג’יה-טק. אומרת שכלב שמשמש מלווה לבעל בעיה רפואית לדוגמא צריך יכולת להבהיר במהירות במקרה חירום ממה סובל בעליו, וכלבי משטרה יכולים להודיע למפעיליהם אילו חומרים אסורים מצאו – החל מסמים קלים ועד חומרי נפץ מסוכנים.

הפיתוח האחרון שלה הוא מסך מגע לכלבים דרכו יכול הכלב להודיע על אירוע בו בעליו במצוקה. עם נתעמק בפיתוח המוצר הוא בעצם סוג של טלוויזיה שמעל התצוגה שלה שכבה בלתי-נראית של אור תת-אדום, שיכול לקלוט נגיעות של הכלב במסך באמצעות האף או הלשון. הצבעים שנבחרו הם צהוב וכחול, מכיוון שכלבים “עיוורים” לצבעים ירוק ואדום.

הפיתוח החדש מצטרף לפיתוח הקודם של המעבדה – וסט לכלבים, הכולל מספר עצמים אותם הם יכולים לנשוך או למשוך, כשכל פעולה כזו מפעילה הקלטה מרמקול מובנה. כך יכול הכלב “לדבר” עם האנשים סביבו בשפה שלהם. כרגע הטכנולוגיות האלו עדיין בשלבי פיתוח, אבל במעבדה מקווים שתוך לא הרבה זמן הן יהיו זמינות באופן מסחרי, וניתן יהיה לרכוש אותן עבור כל כלב שאותו ניתן ללמד איך להשתמש בהן.

Written by עידן

מה קורה קוראים וקוראות יקרים:)?

אני עידן ואני המנהל והמייסד של אתר Widgeti ואת ערוץ היוטיוב שלנו:)

אני מגיל קטן חיי ונושם טכנולוגיה!
מהwindowsXP ועד היום אני אוהב טכנולוגיה, לומד טכנולוגיה ונכון לשלוש שנים האחרונות גם כותב ומפיק תכני טכנולוגיה.

סמארטפון - iPhone11 | מחשב: MacBook Pro 15" 2017

One Comment

Leave a Reply

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מבצעי השבוע: סמאטפונים, גדג’טים, גיימינג ועוד מבצעים

הסטארט אפ הישראלי Airobotics מגייס 32.5 מיליון דולר