in ,

אינטל הכריזה על מעבדי Rocket Lake S למחשבים נייחים עם שיפור ביצועים גדול

מעבד הדגל של הסדרה, ה-Core i9-11900K מגיע למהירות של 5.3 גיגה-הרץ, מה שהופך אותו למעבד הגיימינג החזק ביותר למחשבי דסקטופ המעבדים החדשים מציעים לצרכנים שיפור עצום של 19% בביצועים ו-50% בגרפיקה

אינטל מכריזה היום על השקתה של סדרת 11th Gen Intel Core  (שם קוד Rocket Lake-S), מעבדים חדשים למחשבי דסקטופ, המציגים שיפור עצום של 19% בביצועים לעומת הדור הקודם של מעבדי Intel Core. מעבד הדגל החדש של הסדרה, ה- Core i9-11900K, הוא החזק ביותר שאינטל ייצרה עבור גיימרים ואף מגיע למהירות של 5.3 גיגה-הרץ, המהירות הגבוהה ביותר הקיימת כיום בשוק. המלצת אינטל למחירי המעבדים נעה בין 157 ל-539 דולרים, כתלות בסוג המעבד.

המעבדים החדשים של אינטל, אשר פותחו בהובלת קבוצות פיתוח מאינטל ישראל ובשיתוף פעולה עם צוותים אחרים מהעולם, כוללים לראשונה ארכיטקטורה חדשה בשם Cypress Cove, ו- שבב גרפי חדש (UHD Graphics), המשפר ב-50% את יכולות הגרפיקה לעומת הדור הקודם. כמו כן מעבדי Rocket Lake-S מהדור ה-11 יתמכו לראשונה בהתקני PCI 4.0 מעודכנים, והם כוללים 20 ערוצי PCIe 4.0 .

“מעבד הדגל של סדרת הרוקט לייק הוא מעבד הגיימינג החזק ביותר שאינטל השיקה אי פעם, כך גם לעומת המתחרים, ומציג ביצועיים מצויינים הממצבים אותו כמוביל בשוק הגיימינג העולמי”. אומר שרון אלמוזנינו, שהוביל את פיתוח מעבדי רוקט לייק. “בהשוואה למעבד הדגל של אינטל מהדור הקודם, ה- Core i9-10900K, משיג שיפור דו ספרתי בביצועים שמספק בהרצת משחקי מחשב כגון: Microsoft Flight Simulator ו- Total War Three Kingdoms. 

באינטל מציינים כי סדרת המעבדים החדשה מציגה שיפורים משמעותיים גם ביצירת תוכן ופרודוקטיביות. כך למשל יכולות הבינה המלאכותיות שבמעבדים מאפשרות לבצע עריכת וידאו ברמה הגבוהה בעשרות אחוזים מזו שסיפקו מעבדי הדור הקודם ומעבדים מתחרים. בנוסף אינטל תציע מעבדי Core לא נעולים (אוברקלוקינג) ותאפשר לראשונה האצה של הזיכרון (Memory Overclocking), כך שהצרכנים יוכלו לשנות את הגדרות הכוח, המתח, הליבה והזיכרון, וערכי מפתח אחרים במעבד כדי להוציא יותר ביצועים. 

“אני מאוד גאה בעובדים שלנו בישראל שעל אף אתגרי התקופה ומגבלות הקורונה הקשות שאילצו מאות מהם לעבוד מהבית, הם הצליחו בתוך שנתיים בלבד מרגע פיתוחו להשיק מעבד החדש שהופך להיות מוביל בשוק הגיימינג. הצוותים בארץ עבדו על ליבת המעבד, ה-,Core וה-SoC (הארכיטקטורה), ופיתחו מעבד מעולה שלוקח את ההובלה מול מעבד הדגל של AMD ברוב המדדים שנבדקו”. 

בזכות ליבות עיבוד מסוג Cypress Cove  באינטל טוענים לשיפור ביצועים בתדרי instructions per clock.

בנוסף לכך, המעבדים החדשים מגיעים עם הליבה הגרפית Xe מהדור 12 של אינטל המהווה שיפור גדול על פני ה-UHD Graphics אותו אנחנו מכירים מהמעבדים של הדורות האחרונים. דבר זה בא לידי ביטוי גם ביכולת האצה גרפית וגם בקידוד וידאו.

מחירי המעבדים כמעט זהה למחירים שראינו בדור הקודם. מעבדי כניסה Core i1 11400F שומר על תג מחיר תחרותי במיוחד, בעוד שגרסה בעלת יכולת אוברקלוק דוגמת Core i5 11600K נמכרת בתג מחיר הגבוה במעט מ-260 דולר וזאת על מנת להתחרות במעבדים דוגמת Ryzen 5 5600X. מעבדי 8 ליבות בעלי תדר גבוה דוגמת Core i7 11700F תמצאו בתג מחיר של כ-300 דולר.

ספינת הדגל, ה-Core i9 11900K מתומחרת בקצת מעל ל-530 דולר. מדובר במחיר תחרותי שבא אל מול Ryzen 9 5900X בעל 12 הליבות של AMD עם 8 ליבות בלבד.

נוסף לכן, אינטל עושה את השדרוג לתקן PCI-Express 4.0 והפעם המעבדים מצויידים בעוד 4 פסי תעבורה כדי לאפשר ממשק M.2 לאמצעי אחסון בתקן המהירות החדש בנוסף לכל התעבורה הקיימת שהכרנו במעבדי הדור הקודם.

שיפורים נוספים כוללים תמיכה בזיכרון DDR4 במהירות 3200MHz כסטנדרט, ממשקי תצוגה בתקנים מתקדמים יותר לעומת הדור הקודם וגם Resizeable BAR שהיא טכנולוגיה המאפשרת שיפור פוטנציאלי של ביצועי גרפיקה עם שלל כרטיסי המסך של AMD ו-NVIDIA.

יחד עם מעבדי Rocket Lake S, תושבת LGA1200 של אינטל מקבלת גם סדרה חדשה של ערכות שבבים כש-Z590 נמצאת בראשה. ישנה רשימה מכובדת של שיפורים בחיבוריות.

כעת, הפלטפורמה מקבלת תקן USB 3.2 Gen 2×2 במהירות 20Gbps כסטנדרט. רוחב התעבורה מהמעבד לערכת השבבים גדל פי 2 על מנת להכיל את התעבורה הזאת. בנוסף לשדרוג תקן PCI-Express לדור 4.0, מעבדי Rocket Lake S מקבלים תוספת של ממשק M.2 לאחסון לעומת מה שהיה זמין עד כה בתושבת LGA1200.

Written by עידן

מה קורה קוראים וקוראות יקרים:)?

אני עידן ואני המנהל והמייסד של אתר Widgeti ואת ערוץ היוטיוב שלנו:)

אני מגיל קטן חיי ונושם טכנולוגיה!
מהwindowsXP ועד היום אני אוהב טכנולוגיה, לומד טכנולוגיה ונכון לשלוש שנים האחרונות גם כותב ומפיק תכני טכנולוגיה.

סמארטפון - iPhone11 | מחשב: MacBook Pro 15" 2017

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

היזהרו מההונאה החדשה – ״”חשוב: עליך להיכנס יש פעילות חשודה”

דל משיקה את הדור החדש של סדרת מחשבי הגיימינג Alienware